20.5.13

Bestman


Vi kan säga såhär. Jag gillar verkligen Maskinen. De är bra på att få till en känsla som verkligen når ut med låtarna de gör. De kan vara en av de bästa artisterna på att förmedla just en känsla med sina låtar. Men när jag lyssnar på låten Bestman överträffar de sig själva i den vägen. Jag säger såhär, den lägger sig som ett slag i magen så även den lyckligaste av dagar känns som om de blir lite ångestfyllda. Det låter knäppt att jag kan gilla detta, för låten bär på ett stort mörker och jag brukar mest gilla att lyssna på positiva låtar. Dock är låten helt genialisk så måste bara höra på den helt enkelt!

Lyssna bara på den om du känner för att få en knytnäve i magen, ungefär..
Tycker speciellt mycket om textraden: jag hatar dig så mycket nu, jag saknar dig så mycket nu..Den säger så mycket, rakt ut och ärligt, som det är. För ofta är det just så, att om någon man älskar sårat en, så kan man inte bara slå bort allt bra som fanns där, utan det tar tid...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar