27.5.13

Glädje är vårt naturliga tillstånd...

Vi är människor. Vårt naturliga tillstånd är glädje och att känna kärlek till varandra.
Det är så enkelt! Alla har minst något som är bra. Alla föds goda, det är viktigt att komma ihåg det! Det är så lätt att döma någon, men jag tror på att kärleken kan vinna över allt annat. Om jag ler mot någon eller hjälper någon på något vis så höjs faktiskt kärleken i världen ett litet snäpp. Den positiva energin ökar. Det är viktigt att komma ihåg det. Gör något snällt mot andra varje dag du har energi över till det. Det är både bra för dig samt världen. Snacka om win-win!

Alla har vi våra problem som ser olika ut genom livet, men det är viktigt att ha perspektiv på saker och försöka fokusera på det som är bra om man kan. Om inte annat så blir allt bättre så småning om. Det finns alltid något att vara glad över oavsett vad som händer om inte annat kan dåliga saker åtminstone leda till något bra tillslut! Jag är mänsklig, jag misslyckas men jag försöker lära mig av det och fokusera på de saker jag har som är bra i mitt liv. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar