11.9.12

To do today


God middag!
Solen har kikat fram över Göteborg medan jag lade kurslitteraturen vi skulle ha läst klart till imorgon bakom mig. Skönt att ha det fixat!
Jag råkade zappa till ett program igår som tog upp att man lär sig mycket bättre om man läser på innan föreläsningen och sedan gör frågor om den. Ett tips till till alla er som pluggar just nu! Grejen var att man höjde sin kunskap från att få 41% rätt på tentan till 71% rätt! Skillnad eller hur! Kan tänka mig att det är för att alla lär sig på olika sätt, vissa behöver läsa, vissa skriva = utför en handling, andra lyssna för att komma ihåg saker. Så detta täcker in alla tre av dessa komponenter. Vilket även gör att man kan plocka upp kunskapen snabbare samt befästa den starkare. Det var dagens tips till er! ;)

Nu är det dags att ta tag i praktikplatsen vi behöver till vecka 43.
Wish me luck!

Sedan ska jag även möta upp en före detta student för att få tag i en av kursböckerna till ett mycket vettigt pris! =)

Ha det bäst nu!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar