25.11.11

Vanor och krav

Jag har aldrig tänkt att jag var en vanemänniska. Men jag är nog det egentligen. Bara det att mina vanor samt mönster håller i ungefär två veckor, sedan byts de ut mot nya. Det är inget jag tvingar mig själv att göra, det bara blir så. För en månad sedan gjorde jag alltid yoga innan jag lade mig och efter jag gick upp, nu har jag knappt tränat på två veckor, sedan sätter natursuget in och jag tar alla tillfällen jag kan att vara ute i skog och mark, eller som denna veckan har jag gått upp och sett film innan jobbet. Slött som bara den men idag fick jag hur mycket energi som helst och var tvungen att gå två timmar powerwalk i bergen. Jag tror att om man gör det man känner för och lyssnar på sin kropp vad den vill så blir det bra.

Samma med att släppa på kraven man har om utseende och liknande. Det skulle alla må bra av Jag vet t.ex att jag har fett på kroppen, vad blir bättre av att jag nojjar över det? ( De har gjorts studie efter studie om att kvinnor bantar två gånger per år eller 10 år av sitt liv och ändå får nästan ingen något resultat i slutändan så jag tycker det är lika bra att "bara vara".) Om man jämför sig hela tiden med andra finns det alltid någon som är snyggare, mer fitt, har längre ögonfransar, plattare mage o.s.v Därför säger jag stopp och belägg!
Jag jämför fortfarande, men med mig själv. Jag har lite lust att lägga på mig flera kilon, eftersom det ej är bra att gå runt och bära på extra tyngd. Jag har inte heller lust att gå ner 15 kg för att väga mer som mina systrar, jag ser bra ut som jag gör och de ser bar ut som de gör. Jag hade sett bra ut både större och mindre, men varför bry sig så mycket? Då jag slutade bry mig blev allt bra och jag stannade på en vikt som jag har nu. Även fast jag, som du nu förstått av detta inlägg, är världens onyttigaste ibland och sedan världens nyttigaste. 
Jag har en balans i kroppen nu. Det är så otroligt skönt!
Det har tagit tid att komma hit. Men nu är jag här och har varit det några år! Fasiken vad grym jag är!

Se dig själv i ögonen och säg till dig själv idag : "jag är bra som jag är, jag är supergrym och är värd att älskas".
För vi är alla värda att ha det bra och njuta av livet. Lev det fullt ut på det sätt du finner bäst =)

Kramar och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar