14.11.11

100 dagar utan shopping


Inget  sådan här för mig på 100 dagar!!






Jag har inte skrivit om det innan, ifall att jag ej skulle kunna hålla det,haha. Men jag har haft ett litet vad med mig själv att jag ska ta avstånd från shoppandet i 100 dagar. 

Utöver en klänning som jag köpte för 199,- har jag hållit mig till planen. ( Den var en klänning som jag sett i mit t huvud att jag ville ha och så plötsligt dök den upp, så då kunde jag ej vänta ifall den skulle säljas ut fort.)

Inte ens i Manchetser shoppade jag. Det var helt klart det stora testet. För det är där jag brukar göra mina inköp av kläder m.m. Är superstolt att jag klarade det. Fick en riktig kick av det faktiskt.Vissa kanske tycker att jag ej gjorde det p.g.a att jag köpte en klänning. Men i jämförelse med hur mycket pengar en tjej gör av med på kläder i dessa hundra dagar är det ingenting med futtiga 199,-, Men för att riktigt kunna känna att jag hållit mig till planen ska jag vara utan shopping en extra dag, och det är imorgon.. Det viktiga är att jag är nöjd och stolt över mig själv.
I did it!!

Och föresten, jag ska försöka att hålla mig från att shoppa fram till slutet på november också.Sen kan det hända att jag går tillbaka. Men vem vet, tänk om jag klarar att hålla mig ända till 2012?
Har du gjort något liknande någon gång? Hur gick det för dig?

2 kommentarer:

  1. Stolt över dej! Bra gjort!Goa söta dottisunge<3 you

    SvaraRadera
  2. Tack!!
    Jag är också stolt =) Och shoppade inget idag även om det var Versace for HM=) Ännu mer stolt. Ska ju studera snart och då blir det fattigt, lika bra att vänja sig, tyvär. Men jag har ju kärleken, från er och till er och från mina vänner och S, vilket är värt mycket mycket mer=)

    SvaraRadera