23.11.11

Any other name

Sätt på den här låten och läs efter det vad som står nedanför...



Enligt mig är detta en av världens vackraste låtar. Den talar även till mitt inre på ett sätt som få låtar gör. Samtidigt som den får min hjärna att slappna av. Efter jobbet satte jag på den då jag åkte hem med utsikt mot stan. Då jag var framme och gick av bussen kände jag ett stort lugnt. Jag kollade runt omkring och upplevde och tog in allt omkring mig på ett helt nytt sätt. Det kändes som om jag var en del av allt, just där, just då. Jag fanns i vinden, i trädens svajande grenar, i stenarna och det sista lilla gröna som sitter kvar på häckarna. Jag fanns i regnet, i de små dropparna som sakta smög sig ner från att ha landat på pannan ner mot hakan. Ett stort lugn fick jag i kroppen samtidigt som detta hände, en avslappnad känsla som strömmade ut till varenda cell av min kropp.

Vid något enstaka tillfälle har jag känt såhär innan. Jag hoppas det blir oftare. Det handlar om att vara medveten i tillvaron, känna sig ett med kroppen, sinnet och allt omkring en.
Då kan man uppleva fantastiska saker.
Har du känns såhär förut, eller något liknande?


3 kommentarer:

  1. Hej nina, längesen jag besökte din blogg, men nu så, nu när jag e tebax kommer jag kika in lite då o då igen, e så kul och veta vad du hittar på:)Den här låten e asnajs, lyssnar ofta på den innan jag ska sova, man blir så lugn! Den är Magisk!:D massa kramar! /annika

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den amazing!
    Va kul att du är tillbaka Annika =) Har varit mindre bra på att updatera när jag väl gör massa kul saker, går så mycket upp i det då, vill leva i ögonblicket, som säkert du gjorde när du reste=)
    Snart kommer du nog få veta mer "live" vad som händer i mitt liv, då jag ju flyttar om mindre än en månad=) ska bli så kul!

    har du tid kan vi prata på fre dag oxå=) På skype lr så=)

    Ger massor av kramar tillbaka oxå=)

    SvaraRadera
  3. Fantastisk,känslig,sinnesfull,ljuvlig,går rakt in i själ o hjärta!Tomas Newman är en av vår tids bästa filmmusikskapare-kompositör.Njuter o Älskar hans musik!!M

    SvaraRadera