27.11.11

Adventsstormen

Adventsstormen är i faggorna. Eller vad den nu heter.. Då jag och S gick omkring i stan idag var det dock vindstilla, vi mötte upp hans vän som också bor här och åt på mitt favorit ställe, Istanbul. Efter det gick vi runt bland alla julljus som tänts i stan, lyssnade på dragspelande män som spelade julsånger blandat med franska på Karl-Johan. S ville se operan innan han åkte. Sagt och gjort. Vi sa hej då till hans vän och stegade mot "Det Vita Isblocket". Det är verkligen en spektakulär byggnad.

Det konstiga var att då vi gick in var det kav lugnt, men när vi kom ut blåste det storm och regnet piskade mot våra kinder. Shit alltså. På 5 minuter förvandlades sagolandskapet till "jag vet inte vad".
Jag fick släpa mig uppför backen till Ekeberg och mitt hus. Det var två steg bak och ett framåt alltså. Men äntligen är jag hemma och nu ska det julpyntas, aka "sätta upp glittret";)
Vad gör du denna härliga söndag föresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar