25.11.11

Krypa i lera eller piffa till sig?


Jag är en person som både gillar att krypa i leran och piffa till mig. Varför välja när man kan göra allt. Ända sedan jag var liten har jag varit ute massor, byggt kojor, varit på höskullen och satt ihop balar till långa labyrinter man kröp omkring i, spikat hus,
( ja det blev inte klart utan det bidde en stege istället) och samtidigt lekt frisör, med barbie, lego och sminkat min sminkdocka. Så är det fortfarande. Jag får en kick av att kämpa mig uppför ett berg, jag gillar att paddla kanot och bada i isvaker ( man kan nästa kalla det så i alla fall, då jag badade i oktober förra året, så skrev med det för att det låter bra,haha) eller dyka. Då bryr jag mig noll om hur jag ser ut. Men sedan finns de en annan sida som gillar att måla naglarna, ha det fint omkring mig, laga god mat och locka håret.

Det är allas rätt att få göra vad det vill, när de vill, hur det vill, så länge det ej skadar någon. Jag kan vara "supergirlie-girlie" sitta i rosa kläder och se Desperate Housewives en kväll för att nästa gå ut i mörkret och göra crosstraining i skogen med pannlampa på huvudet och lera ner mig. Vi kan alla göra allt, varför välja?=)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! så himla roligt, ser dina två jag framför mig!! Pannlampan i högsta hugg och den lilla rosa pralin klänningen med glittriga naglar:D love

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Nu ser jag en kombination av båda två jagen på en gång. Superkul,haha. Som du skriver, pannlampa i huvudet och pralinklänning till det rusandes i skogsmörkret,haha. LMFAO ;)

    SvaraRadera