20.10.11

Våga hoppa


Min plan är att lämna Oslo efter jul. Vad som väntar är mindre glasklart just nu, men ett liv i Göteborg är åtminstonde spikat. Känns både skönt och skrämmande. Min livsstil kommer antagligen skifta rätt rejält. Gå från ett fast jobb med säker inkomst, kunna göra små miniresor lite då och då till att bli student med enbart ett eventuellt extrajobb.
Säkert kommer jag inte ha råd att bo själv längre med den kommande ekonomin, vilket blir en stor omställning.

Samtidigt känns det skönt att vara påväg någonstans, börja om livet på an ny plats, samtidigt som jag ändå har lite trygghet där också. Carina, S, mina systrar m.m. samt närmare till familjen och släkten. Det var fyra år sedan jag bytte Sverige mot Norge och nu känns det på tiden att komma tillbaka och fortsätta ha mitt liv där igen. För ett år sedan trodde jag att jag skulle bli kvar i Norge för alltid. Det hade lika gärna kunna blivit så, men plötsligt blev längtan till mitt eget land stark igen, plus saknaden av vänner, pojkvän och familj som ju befinner sig där är väldigt stor. Kommer dock sakna Oslo jättemycket. Här har jag verkligen utvecklats. Men nu börjar ett nytt kapitel...Vem vet var det slutar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar