21.10.11

Matfunderingar


Idag är jag hemma från jobbet. Var så peppad men så fort jag gick upp idag var det spysjukan som gällde. Usch! Så himla hemskt. Är superhungrig och sugen på kött av alla saker. Vill bara äta men det är liksom ingen ide, du hajjar nog;)
Kött ja, det är sällan det intas i min mage. Jag är inget fan av det men ibland kan det vara riktigt gott och då tycker jag man ska äta det om man är sugen på det. Så tycker jag med allt, att man ska äta det man är sugen på, utom när det gäller godis och sånt onyttigt. Är man sugen på det är det egentligen något annat kroppen behöver. Fast jag skulle, tyvär, i princip aldrig kunna äta superstrikt. Så jag får erkänna att jag ibland stillar även dessa sug. Hehe. Jag vet väl om detta, så därför äter jag väldigt mycket frukter och grönsaker för att väga upp så jag kan få stilla mina sötsug ibland dem också;) Kanske väldigt ologiskt, men jag tänker att då har kroppen åtminstonde fått allt det den behöver först och så kan man äta något som den egentligen inte vill ha sen. Det är konstigt det där, att kroppen och hjärnan kan vilja så olika saker.. Något att fundera på!
Massa kramar! Hoppas ni är friska och mår bra där ute=)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar