6.10.11

Barn till varje pris?

Nyss tittade jag på ett program från Svt som heter "Barn till varje pris?". (Behöver göra något när jag äter frukost annars är det supersvårt att äta.)Jag blir så himla rörd när jag ser det och får lyckokänslor och "varför ska livet vara så svårt" tårar som trillar nerför mina kinder om vart annat. Samtidigt som jag får ett lugn i kroppen. Jag gillar att bli berörd av saker, men det är sällan det händer så starkt som av detta program. Tycker Pia är super som programledare för det också. Hennes röst är så skön att lyssna till.

Den största tanken jag får när jag ser programmet är: Varför ska det vara så otroligt svårt att få igenom en adoption, speciellt när det finns så många barn där ute som har det svårt, svälter m.m.
Så tänker jag självklart på om jag någonsin kommer få barn. Så länge jag kan få det på något sätt spelar det ingen roll hur för min del. Men vad jag tänker nu skulle jag inte ta några medel för att bli gravid, är min kropp inte gjord för det så ska den få låta bli. Då får det bli adoption istället.

Ha det underbart nu!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar