11.10.11

Fortsättning utbildning


Hallå där!
Har fortsatt mitt jobb igår på att hitta en utbildning jag vill gå.
Jag har hittat två nu. Båda finns i Göteborg tack och lov, för det är ju min blivande hemstad.


En utbildning är på universitetet där och handlar om kost och hälsa. Den andra är privat, 80 000,-+ för att bli hud och spa-terapeut. Jag tror verkligen det hade kunnat vara något för mig. Jag vill göra något som får andra att må bra, vill ha kontakten med människor och kunna driva mitt eget företag i framtiden.Det enda som avskräcker är priset. Skolan är varje vardag i ett år och väldigt intensiv. Så kommer ej kunna ha ett jobb vid sidan av. Hur ska jag då kunna leva? Det är frågan det. Hade alltså behövt ca 200.000 för att kunna leva och gå den utbildningen, om vi tänker att jag tar och lever på ca 10.000,- i månaden utöver kursavgiften. Hugah! Var ska jag få de pengarna ifrån? tror jag ändrar min insamling för min Manchester-resa till en insamling för "Låt Katarina gå hud och spa-terapeut utbildningen";)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar