26.3.12

Tjohoo!

God morgon!
Ja det är god morgon för mig, passar på att sova ut när jag kan. Så gick upp halv tio. Ska dock försöka lägga mig tidigare och gå upp åtta istället. För på lördag är det Högskoleprovet klockan nio och då vill jag vara pigg =)

Jag är en kvällsmänniska men jag kan lägga om ifall jag får tid på mig. Synd dock att provet ej ligger på kvällen, för då löser jag uppgifter bättre. Kollade på lite ekvationer igår och de jag ej klarat innan kunde jag då klockan var åtta.

Tänk vad mycket i samhället som är styrt efter hur en grupp av personer är... Som med jobb, skola etc. Det är få valmöjligheter där, speciellt i skolan. Då är det liksom nio till fem som gäller. Och varför ska det vara så svårt att få t.ex ett 80% jobb istället för heltid? Hade man sänkt skatten på personalen hade företag mer kunnat göra så. För förstår såklart att man vill utnyttja så mycket av den personal man har i nuläget.
Det var morgonfunderingarna det;)
Kleem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar