15.3.12

Studiekval


Jag hÃ¥ller pÃ¥ och gÃ¥r igenom lite olika utbildningar, ser hur antagningspoängen ser ut och liknande. Är det sÃ¥ att inget höjs sedan Ã¥ren innan gällande det kommer jag in pÃ¥ allt jag vill. Men höjs vissa program endast en liten  gnutta är jag ute ur leken. 

Dock är det svåra att veta exakt vad jag ska välja och hur jag ska rangordna utbildningarna.

Jag vill, som det ser ut nu, läsa något inom hälsa och har hittat fyra program med det, samt en som heter folkhälsa och ekonomi och sedan funderar jag även på studie och yrkesvägledarprogrammet. Kommer som sagt söka alla dessa för att vara säker. Ville också söka beteendevetenskap men hittar inget som är i närheten eller på distans.

Lite spretiga val kan man säga,haha. Så hoppas på att få en tid hos en studievägledare nästa vecka.
Men känns som jag börjar ringa in det lite. Problemet är inte vad jag vill gå, för jag vill gå alla dessa utbildninghar, plus ca femton till,haha. Problemet är hur jag ska välja inför min framtid. Följa hjärtat eller tänka mycket på var jobben finns etc....

Vad tror du? Hur skulle du gjort?










Vid något av dessa ställen kommer jag plugga i alla fall. Det är det enda som är säkert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar