20.3.12

Presterat

Idag har varit dagen för prestationer.
Den började med kärriärvägledning på förmiddagen för att sedan jämföra utbildningar efter det samt göra tester på Arbetsförmedlingens hemsida om vad för yrken som kan passa mig.


Jag fick som första sak något inom musik, film eller teater samt författare. Det är inga yrken jag vill satsa på i nuläget, alldeles för osäkert och jag kan göra det på fritiden. hade jag verkligen brunnit 100% hade jag definitivt studerat något inom det dock.  Andra plats som hälsa och friskvårdsyrken på. Och det är just precis det som jag kommer läsa till hösten.

Då jag funderat klart ( jag kommer säkert ändra mig några gånger till innan, men nu är det inskickat en gån i alla fall) gick jag in på antagning.se och gjorde mina val och skickade in min utbildningsansökan för hösten 2012.
Känns bra!

Efter det testade jag att göra högskoleprovet, vissa delar av det. Har helt glömt bort matten. Jag har alltid haft lätt att lära mig men kunskapen fäster inte alltid så länge verkar det som;) Vad är roten ur, hur löser man en ekvation och vad är pi nu igen? Dock går det snabbt att lära sig, det krävs bara ett öga på lite olika siter och i olika böcker så är det löst. Ska läsa imorgon också.


Sedan har jag även läst Hälsopedagogik idag så hej vad det går!
Nu är det dags för lite "me -  time"! Håller du med?

Ha en underbar kväll nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar