26.3.12

Högskoleprovet


Jag säger bara det. Min hjärna! Har övat för Högskoleprovet nu. Matten får jag väldigt få rätt på så det blir det som jag kommer fortsätta öva på. Orden får jag minst 3/4 rätt på och kanske 80% rätt på resten av svenskan och engelskan. Det är bra. Men som sagt, matten sänker ner mig. Så nu blir det mer matte snart.
Stärka min svagaste länk så att säga. Förut, då jag gick på gymnasiet hade jag såå lätt för matte, det har jag nu mer, men har tyvär glömt i princip allt =( Ganska självklart om man aldrig använder sina kunskaper ändå..

Jag kommer inte ihåg något alls alltså. Vad är likformighet och primtal? Hur beräknar man volymen av en cylinder m.m. Det ska jag ta reda på nu!

Min hjärna kokar dock över så måste ta en liten paus nu. Känner mig dock väldigt produktiv idag.
Det som håller mig igång är att jag ska träffa Carina vid sju=) Underbart! Man måste ha lite "morötter" för att orka med tråkigare partier =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar