21.7.11

I really hope he`ll make it


Vissa människor kan beröra mitt hjärta på djupet bara genom en blick. Det hände idag. Utanför Ica Gourmet klockan 16. 43 eller så.
Jag hade just köpt två omogna bananer och gick ut mot bryggan då jag möttes av en kille i 30 års åldern. Han såg på mig och sa :
Hej! Jag har varit drogmissbrukare och kommit ut från rehab för en månad sedan, det är min födelsedag idag och jag tänkte ifall du ville köpa en tidning. ( Det är vanligt i Oslo att de som försöker ta sig ur ett beroende säljer en tidning, som tar upp ämnet + annat, eftersom de ej får något annat jobb kanske, jag vet faktiskt inte riktigt varför .)

De flesta som säljer dessa tidningar är påverkade av något, och kollar en absolut inte i ögonen och råkar man få en glimt av deras ögon ser man bara ett enda stort lidande.
Men! Den här killen, han såg lycklig och stolt ut. Hade tagit på sig en fin blåvitrandig skjorta, eftersom det var hans födelsedag, och han kollade mig i ögonen. Där, djupt inne såg jag att han hade tron på sig själv. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han fortsätter leva ett liv som är bra för honom. Att han alltid har tron på sig själv, att han kan förändra sig.

Jag stannade lite och pratade med honom och han verkade verkligen som en helt underbar person.  Ååå, jag önskar verkligen att han kommer få ett underbart liv. Det är alla värda!


Detta nedanför kan du läsa och verkligen ta till dig. Ibland kan man behöva peppa sig själv lite. Då är det bra att ha några sådana här meningar. "Var din egen bästa vän", som min terapeut sade till mig då jag gick på gymnasiet.

Jag tror på mig själv
Jag är superbra som jag är
Jag är underbar
Jag klarar allt jag vill
Jag är stark i dig själv
Jag väljer saker som jag mår bra av
Jag är värd att älskas
Jag tycker om mig precis som jag är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar