21.7.11

Dagens köp


Jag har köpt en försäkring idag. Så himla vuxet alltså. Men på tiden. Jag har aldrig tänkt på att jag behöver en sådan sak eftersom jag inte äger något värdefullt, utom mig själv då.

Jag slog till på en reseförsäkring som gäller i alla Europas länder. Åker ju ofta till Sverige och England och nu ska jag ju även till Grekland så det är bra att ha tänker jag. Täcker alla skador oberoende på hur jag fick dem, sålänge jag ej var drogpåverkad. Vilket aldrig skulle hända i mitt fall ändå så...

Ingår avbeställningsskydd och täcker kostnad för bagage om det kommer bort o.s.v. 1040 kronor fick jag betala, men för ett helt år tycker jag det är okej. Så mycket som jag är om mig och kring mig. Och nu behöver jag aldrig mer köpa avbestälkningsskydd heller, så jag kommer nog tjäna på det i längden. Perfekt alltså!

Har du någon försäkring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar