26.2.13

Säga ifrån


Jag är bra på att säga ifrån till saker som jag inte tycker är okej, men jag är desto sämre på att komma på vad jag ska säga efteråt och argumentera.
Idag var jag på Myrorna där det kostar en krona för att få en påse, som på många andra ställetn, systembokaget eller matbutikerna m.m. Inget konstigt med det då man själv väljer om man vill köpa en eller inte, det går ju lika bra att ta med sin egen påse.

Därför blev jag så arg idag på en person som brusade upp ända till taket över att behöva betala för denna påse. Han var en riktig översittare och expediten visste inte vad hon skulle säga. Då sa jag till mannen att tänk att det är välgörenhet att du betalar för denna påse, det går inte pengarna till på andra ställen.

Då smällde han av kan jag säga, skrek på mig att var fick jag luft ifrån m.m.
Då sa att jag får lägga mig i precis vad jag vill, jag sa det lugnt, sansat men med tryck på varje ord för att det riktigt skulle gå in i hans huvud. 
Då blev han högröd i ansiktet och skrek att jag inte har lärt mig att hålla käften.
Varpå jag svarade att det har tydligen inte han heller. Då blev han tyst och gick iväg.
HA HA säger jag bara! Det kan denna person gott ha!

Det kändes så bra att säga ifrån när han bara öste över massa osakliga kommentarer över expediterna och om man själv inte kan säga ifrån och får tunghäfta, så tycker jag perosnligen att jag har all rätt att få säga åt denna gubbe vad jag tycker och tänker! Dessutom då jag till att börja med sa det på ett väldigt bra sätt, och gladd och trevlig.

Man kanske kan tycka att man ej ska lägga sig i, men personerna bakom disken tyckte det jag gjorde var skitbra och var glada att jag gjorde det. Så jag är stolt över mig själv och att jag klarade att tänka även under den stora press som uppstog, samt att jag fick personen att tillslut sluta gapa och skrika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar