14.2.13

Alla hjärtans dag

Tjohoo!
Sitter med den gröna superdrinken i handen och är glad att säga att det går mot ljusare tider. Både solmässigt men framför allt friskhetsmässigt. Tjohoo!! Inga 40 grader längre =)
Men har stannat hemma idag ändå, för är ju fortfarande sjuk.

Men.. det är för vissa en speciell dag idag =)
Nämligen alla hjärtans dag=)
Jag har både firat samt inte firat denna dag lite beroende på hur jag känt för den. Den går ju mycket i kommersialismens tecken,men samtidigt, vem säger att man måste köpa saker då? Det går att visa uppskattning på så många sätt. Vissa kanske tycker att "varför ska man fira kärleken på en speciell dag, bara för att?, Man kan ju göra det en annan dag istället".
Sure, men varför inte passa på att göra det både en annan dag plus på alla hjärtans, tycker jag =)

Sedan känns det som att det ligger en speciell kärleksfull stämning i luften en sådan här dag som det faktiskt är. De flesta tänker till lite extra och vill andra och sig själv väl. Precis som under julen. Vilket jag tycker är fantastiskt. Men som jag även önskar hade infunnit sig oftare, just en sån där vanlig dag.

Som sagt, det är inte att köpa saker som räknas, personligen kommer jag vara överlycklig över att få kyssa min älskade och vara nära varandra. Men man kan fira med vänner, släkt, familj eller sig själv också och fokusera på det man uppskattar hos varandra. Berätta detta för personerna du älskar, det är bättre än den dyraste gåvan i världen =)


1 kommentar:

  1. Ja det är verkligen bättre än den dyraste gåvan, fina ord från någon man älskar sätter verkligen guldkant på vardagen! Väldigt viktigt att komma ihåg att berätta för sina nära och kära hur mycket de betyder för en.

    SvaraRadera