4.2.13

God morgon Måndag!


Hallå Måndag!
En ny start på veckan följer i dina spår. Idag ska jag skriva en uppsatts om varför ungdomar blir kriminella. Låter kanske tungt men väldigt intressant!Har förberett mig hela veckan genom att ta fram material till detta och kan säga att det beror mycket på att det i samhället idag finns hierarkier och ojämlikhet vilket medför att status blir oerhört viktigt. Den som inte har så mycket kan lätt bli våldsbenägen om dennes status kränks och den som har hög status är rädd att förlora det den har. = Dåligt för alla!
Vi behöver ändra detta samhälle, även om det i Sverige är relativt bra på många platser, så kan vi alltid sträva framåt för att alla ska få det bra! För så är det inte i nuläget! Och jag tror alla håller med om att alla är lika mycket värda, vilket gör det viktigt att förändra detta =)

Personligen tror jag på att vi ska lägga större värde i varandra, kärleken till varandra och fokusera på att må bra och vara lyckliga utan materiella saker. Men med det konsumtionssamhället vi lever i idag är det en utmaning! Det finns massor som behöver göras angående detta, men det jag skriver nu kan man själv ändra på, om man vill. 

Ha en härlig måndag nu=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar