13.2.13

Onsdag


Det är så typiskt. Hade lite feber då jag tog mig hem från England men nu har det eskalerat totalt. Hade egentligen examinerande seminarium idag men har haft nästan 40 graders feber så fick stanna hemma. Jag älskar seminarium så det var synd!
Hoppas jag är bättre imorgon. Tror nog inte att jag kan få ner febern så mycket på bara ett dygn men vem vet? Har nämligen en föreläsning med Bengt Brulde imorgon. Han är en spännande person, så att säga. Sist vi hade honom som föreläsare kom han in med två burkar snus, satte sig i en stol och slängde upp fötterna på disken. Han är nog en person som verkligen vill ha respekt och tycker ofta att andra har fel vilket han då säger väldigt abrupt. Men ändå hade jag superkul på hans föreläsning.
Man får ta personer som de är och sätta hårt mot hårt i sådana situationer. Bara för att han inte tycker man kan tycka och tänka på ett sätt kan jag ju fortsätta att göra det ändå. Det är var och en som har makten över sina åsikter och vad man själv tycker. Jag kan lyssna på vad någon har att säga, för han berättar om mycket intressanta saker, men sedan bildar jag min egen uppfattning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar