1.2.13

No more Cosmo?


Du vet säkert vid det här laget att min favorittidningen enbart ges ut i Norge, visserligen finns den i Danmark också, men där är inte språket i magasinet samma i stilen, vilket gör en hel del för mig. 
Om jag läser en tidning i Sverige gillar jag Elle och Cosmopolitan mest.
Jag skulle just gå in på Cosmos hemsida och kolla runt, då jag upptäckte att den tidningen inte ges ut mer! Shit! trodde verkligen att den alltid skulle finnas alltså! Den är den perfekta blandningen mellan Elle och Vecko revyn. Elle har väldigt mycket modefokus och det är kul att blanda upp det lite med andra saker, men Veckor Revyn har lite för "unga" saker de pratar om för att det ska bli intressant för mig, fast gillar att de försöker ändra på kvinnoidealet gällande kroppar.

Alla dessa tidningar är mer eller mindre ytliga, det vet jag, men det är skönt att få vara lite ytlig ibland. I dessa dagar då jag läser om ojämlikheter i hälsa hela dagarna är det som jag längtar efter att göra efter skolan att bara tänka på andra saker. För det hjälper ingen att bara sticka ner huvudet i dåligheter utan man behöver lätta på trycket också. Då passar en tidning eller Sex and the city bra som avlastning.

Så Cosmopolitan, I will miss U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar