30.9.14

Var är mina äpplen?


Jag tycker det är väldigt synd med alla äpplen som bara hänger där i folks trädgårdar. De riktigt säger "ät mig", precis som kakorna i filmen Alice i underlandet. Igår fick jag frågat två husägare om de ville dela med sig av den frukt som de ändå inte skulle använda och fick ett positivt svar. Så kom hem med en kasse nyskördade äpplen. Mumma! Idag då jag ska ta mig en av godsakerna så hittar jag dem inte. Letar febrilt främst i köket men tillslut ligger jag till och med på badrumsgolvet och kikar efter äppelpåsen.
Då inser jag att det varit en dröm alltihop. En dröm som jag drömt inatt...
Den senaste tiden har jag drömt så otroligt verkligt så det är svårt att skilja på dröm och verklighet.
Nu sitter jag här med min frukost - utan äpplen, och tänker att det vore ändå relativt enkelt att faktiskt göra den här drömmen till verklighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar