23.9.14

Tankar på en tisdag


Känner du någonsin att du inte alls vill äta? Det finns så mycket roligare saker än just det. Samtidigt kan det var det bästa som finns att få njuta av en supergod måltid. Konstigt hur det kan skifta så. Jag har ganska ofta dagar det sista som jag inte bryr mig alls om mat, men det är såå viktigt att få i sig något ändå. Har tidigare haft olika ätstörningar med mera så är nog lite som sitter kvar sen dess. Jag vet sen all den terapi jag haft o.s.v att för mig är det bara till att äta ändå dessa dagar. Då är mitt trick att göra något som går snabbt och som jag bara kan sörpla i mig, typ. Kanske är därför jag är så mycket för smoothies? Det är under dessa tillfällen som jag även äter det jag minst av allt gillar, nämligen gröt. Tycker inte ens om det, men det är i princip det enda utöver smoothies som går att få ner. Vid dessa tillfällen bryr jag mig inte ett dugg om hur det smakar, samtidigt får det inte smaka för mycket vilket ändå gör mig superpetig med det jag kan äta. Komplicerat va?

Men som sagt, alla har vi våra svagheter och jag har lärt mig jobba runt en del av mina. Det är jag tacksam för! Det är hemskt att leva i sitt eget fängelse. Förhållandet till mat och träning var mitt fängelse och det är en sån frihetskänsla att vara borta från det. Här ska jag stanna och göra allt för att bli kvar, på ustidan. För insidan av fängelset är en av de hemskaste platserna dit ingen förtjänar att komma! Ibland kanske jag hamnar där på besök för en kortare tid, men jag vet att det bara är tillfälligt och att jag kommer därifrån snabbt. För jag är stark nu, som bara den och målmedveten efter att njuta av mitt liv istället för att begränsa mig själv. Hade jag inte fått de erfarenheter jag nu har hade jag varit en annan person, som förmodligen inte levt ut sitt liv på samma sätt, njutit på samma sätt. För efter det att jag räknar mig själv som "frisk" blev det som om allt fick ett nytt ljus och mening. De år som gått förlorade får jag aldrig tillbaka. Men jag har ett val nu, ett val att leva på det sätt som jag mår bra av, på det sätt som gör mig lycklig. Jag lever varje dag och  njuter så mycket jag kan, för det är jag värd och det, min vän, det är du också värd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar