21.9.14

Tv`s not allowed?




Visste du att jag inte har någon tv? Verkar vara ovanligt idag. De flesta undrar hur en klarar sig utan det. Eeeh, det finns ju hur mycket som helst att göra utöver detta stirrande. Men självklart förkastar jag inte tv`n helt. Kan vara jätteskönt ibland att se en film eller så, Men utan en egen tv så blir det en roligare grej då en väl kollar hos någon annan. Har dock skaffat internet nu som kommer börja gälla i veckan. Det behövs som student alltså! Har aldrig haft bredband förut och är lite spänd på hur smidigt det förhoppningsvis kommer vara, alltså nu känner jag mig som en skogsmulle,haha. Innan har jag i över ett års tid delat ut internet till datorn från min mobil.

Tillbaka till tvn. Jo grejen till varför jag inte vill ha en sådan är att det finns så mycket annat jag vill lägga tid på. Mina vänner, göra musik, meditera eller måla är några av exemplen. Och det är enklare att få ihop tillräcklig pluggtid utan tv också tycker jag. Dansa skulle jag verkligen vilja börja med också, men det får nog vänta ett tag, tyvärr.  Får köra "träningsdansutbudet" på gymmet istället. En kan inte göra allt hela tiden. Även utan tv så är det för lite tid för allt man skulle vilja tycker jag. Men mer tid över blir det. Om jag hade kunnat få tid till dansen också hade jag velat dansa jive och lindy hop. Testade det i somras och det var så sjukt kul!

Vad är dina tips på att få tiden att räcka till det du vill hitta på, till det du älskar att göra? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar