21.9.14

En underbar morgon


Heeej på er!
Hur står det till såhär på en söndag? =)

Jag känner mig sjuk, fast jag har enbart ont i halsen! Konstigt det där. Är nog allt som kommer i efterhand efter fadderperioden, då kroppen väl slappnar av efter två intensiva veckor. Men shiiit vad tomt det är utan att ses med alla. Det är inte alls på samma sätt även om man såklart träffar många även efteråt. De där två veckorna var några av de bästa i mitt liv. Så tacksam för alla som jag lärt känna också. Dessa människor kommer göra min tid i Trollhättan ännu grymmare framöver.

Måste berätta om min morgon igår. Kunde ej sova från fyra på morgonen så vid sex gick jag upp, gjorde iordning matsäck och begav mig ut på en promenad runt fallens och slussarna här i stan och även ner till något som kallas Gamle dal. Det var tät dimma vid vattnet så blev en promenad i mystikens tecken. Väl vid Gamle dal så hörde jag en tjej på andra sidan vattnet som sjöng någon typ av gammal visa. Jag såg aldrig vem det var men fint var det. Blickade ut över vattnet och diset med änder och näckrosor och det kändes som en mäktig upplevelse.
Plötsligt byttes sången ut mot ett väldigt trummande lite längre bort. Först trodde jag det var någon som byggde något, men det var ett metallband som repade. Snacka om bra morgon. Fick en grym konsertupplevelse där mitt i skogen vid vattnet. Passade på att äta min medhavda mat där och då. Undrar vilka det var som spelade! Musiken var sjukt bra. Annars är jag inte så mycket för metall men just det här var grymt! Kände verkligen att jag levde denna morgon =)

Det är så underbart när man känner sig så fri och kan göra det en känner för =) Bästa känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar