30.9.14

"Å slappna av"


Börjar bli lite orolig för det här med min avdomnade näsa, att jag inte känner någonting, som att jag inte har en näsa nästan. Denna dag och även igår har jag i alla fall kunnat slappna av lite mer. Sen veckan innan jag flyttade hit har jag känt en stress inuti mig och under fadderveckorna blev det värre. Då kunde jag knappt ta djupa andetag. Det är som att min spänningsnivå ligger på max hela tiden då jag är vaken. Vad jag än gör måste jag göra det snabbt och effektivt. Kom in i det då jag hade så fullt upp med allt sista veckan innan flytten som sagt och sedan med inslussningen. För då behövde jag vara just effektiv för att klara allt. Det sägs att det tar två veckor att lägga till en ny vana... Det kan vara sant eftersom jag har vant mig så till den grad vid det här att jag knappt kan slappna av.

Men! Jag har märkt dessa två dagar att jag faktiskt har liiite mer känsla i näsan ibland och även att jag kan hitta en harmoni i kroppen där spänningarna nästan är borta. Men så fort jag kommer på det spänner jag mig igen. Aaah!
Tror träningen kan hjälpa mig lite förhoppningsvis. Körde verkligen skiten ur mig nu så jag ska kunna klara att ta det lugnt. Men så sitter jag här med överskottsenergi istället,hehe.
Det är så konstigt, för jag har egentligen ingen energi men ändå tror min kropp att jag har det och vill köra på.

Är det någon som varit med om det här? Vad har du gjort för att få det inre tempot att bli lugnare?
Det jag känner är att när jag spelar musik så blir det lite bättre. Då går jag verkligen upp i det och är helt och hållet i stunden. Det är lite av min oas just nu.

Försöker meditera men det hjälper ej just nu. Kanske jag borde ha en dag utan att träffa någon, utan facebook m.m. och bara chilla. Ta ett bad och fokusera på andningen? Tänk om det hade hjälp. Det vore underbart! Samtidigt känner jag mig oerhört sällskapssjuk och vill bara träffa alla goa människor som jag gillar. Det kan eventuellt vara det som stressar mig också, att det finns så många människor som jag tycker om men jag inte hinner se så ofta som jag egentligen vill...Lyxproblem va?
Fast tror nog mest det är skolan som stressar mig, även om jag vet att jag har mer än nog med tid för mina uppgifter så kan inte hjärnan ta in det. Precis så känns det!
 
Ska lyssna på det här nu, kanske inte i nio timmar men för att komma er i varv. Fungerade ganska bra igår ändå =)




2 kommentarer:

  1. Jag har fått rådet att inte påskynda kroppens avslappning utan acceptera att spänningar tar ett tag att släppa, kroppen spänner ju sig ofta för att orka och skydda sig, även mot mentala hot. Det gäller att ta sig tid för ledighet och avslappning men inte bli arg på kroppen för att den inte slappnar av med det samma, det kan ta några dagar. Vet inte om det hjälpte något men jag försöker tänka så. /Karro

    SvaraRadera
  2. Det var ett väldigt bra råd. Tusen tack Karro! Hoppas du får en underbar dag vidare =)

    SvaraRadera