25.3.13

Politik

Visst är det ett bra tag kvar till valet men jag känner redan  nu att jag vill uppdatera lite vad de olika partierna står för. Jag kan se positiva saker med nästan alla partier, men inget står för allt jag står för. Om du kan se att det gör detta, så säg mig vilket parti det är =)

Jag lägger störst vikt på Jämställdhet, Jämlikhet, Klimatfrågor samt att Arbetslösheten ska lösas.
Vi kan inte leva i ett samhälle där man behandlas olika beroende på kön eller bakgrund. Miljön behöver tas hänsyn till i första hand, annars har vi ingen värld att leva i längre. Och det är inte hållbart att så många ska gå arbetslösa i Sverige idag! Jag tycker skatten för personal ska sänkas, och eventuellt att sjukfrånvaro på ett jobb ska betalas med statliga medel, (speciellt för småföretag som ofta har det tuffare ekonomiskt), och för att finansiera detta höjer vi skatten på saker som är dåligt för miljön. Sedan är det även av stor vikt att rikta resurser till forskning som kan ge klimatsmarta lösningar som hela världen har nytta av så vi kan upprätthålla åtminstonde ungefär samma standard som vi har idag istället för att gå tillbaka till ett samhälle som är miljövänligt men där man inte kan göra i princip någonting.

2 kommentarer:

  1. Vad med Katarina-partiet? Startar du ett så röstar jag på dig ;0) Håller med- det är svårt det där med att veta vilket parti som man ska lägga sin röst på. Miljöpartiet är ju vettiga men men... =)

    kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ja ett nytt parti ska bildas alltså!
    Jag står faktiskt mellan centerpartiet och miljöpartiet just nu, men behöver sätta mig in i deras politik ännu mer än bara det ytliga.
    Tusen tack för ditt svar =)

    SvaraRadera