18.3.13

Dilemma!!


Jag tycker det är svårt det där med att prata länge med killar när jag har pojkvän. Jag älskar att träffa nya människor men jag vill inte att det ska bli på fel sätt eftersom jag lever tillsammans med en person nu. Det är ju verkligen inte alla som ser en som en möjlig person att dejta eller så, men jag tänker ändå på detta ibland..

För skulle personen se mig som en person den gillar på mer än ett kompis sätt känner jag mig skyldig mot den personen och samtidigt skulle jag känna mig skyldig mot min kille, även om det bara är att prata med någon som det handlar om...

Detta är verkligen ett dilemma. Visst kan man bara säga vilken "status" man har, men det är inte heller det första man pratar med någon om tycker jag.Om jag pratar med en tjej hur länge som helst nämner jag i princip aldrig om jag är singel/sambo dejtar m.m förrän efter en bra stund. För det är inte detta som "gör" en person utan massor av andra saker. Jag frågar inte heller om denna person är singel m.m. Det är liksom oviktigt. Jag vill inte prata om var man bor, var man kommer ifrån, vad man jobbar med m.m. för att det finns sååå mycket mer intressantare saker att ta reda på om en person. Och det är lätt att döma någon ifrån jobb m.m. så därför vill jag först fråga om andra saker. Samtidigt som att om jag plötsligt från ingen stans klämmer in "jag är inte singel" blir det ju som att jag tror att den nya personen stöter på mig och det är som sagt inte alltid det är så! För det finns många sociala personer där ute. Och då blir stämningen så konstig tycker jag..

Jag tycker det är synd att det är såhär, för jag älskar verkligen att få reda på saker om andra och veta vilka de är och se om det är en ny underbar person som man kan umgås med. Varför kan man inte bara få lära känna även killar på ett sånt sätt?


Exempelvis i lördags då jag träffade denna härliga person Johan, det var verkligen en person man vill umgås med och hänga med men nu kommer jag aldrig få reda på mer om honom eftersom vi inte har varandras nummer eller facebook. Jag saknar vekrligen att ha killkompisar här som är riktigt goda vänner. Men som sagt, det är svårt att få det när jag har pojkvän tycker jag...

Vad tänker du om detta? Har du något bra tips på hur man gör om man träffar en sån där underbar person som man gärna vill ses med som vän?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar