14.8.12

Roliga Resonemang


Jag gick bakom en förälder och dess barn då jag skulle gå hem från jobbet. Barnet hade ävldigt många fårgor och pappan började tröttna lite på det.Älskar sånna här frågor som barn ställer, du vet, sånna här  "varför" fårgor. Underbart! Sista frågan jag hörde löd såhär:

Sonen:

 - Pappa... Varför säger man att solen är på himlen?

Pappan:

- Det är för att den ÄR på himlen.

Sonen:
- NEEEJJJ! Den är i Rymdeeen!! Inte på himlen!! För det vet jag.
- Så varför säger man att solen är på himlen?

Pappan,orkar inte diskutera mer och säger:
-För att jorden också är i rymden så kan man säga det.

Sonen:
- Ahaaaa!!

Jag skrattade lite för mig själv då jag gick bakom dem kan jag säga, ett mysigt skratt dock, får jag tillägga =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar