24.8.12

Colgates nya ansikte?


Hemma igen.
OMG, är hemma nu, helt omtöcknad. Det gick helt okej efter omständigheterna. Jag opererade alltså ut en tand. Trodde det skulle vara båda, men man opererar tydligen inte båda på samma gång, av någon anledning.
Fast vi hade inte hunnit mer ändå. Det tog nästan en timma att få ut hela. Först fick de skära i tandköttet för att komma åt bättre, sen borrade de i tanden och delade upp den i åtta delar, ÅTTA DELAR! Har aldrig borrat förut så blev ju livrädd, plötsligt hör jag ett tjutande och gnisslande så det kännes som hela hjärnan skulle ploppa ut och försvinna i universum.

Jag låg där och försökte tänka mig iväg i tankarna, till någon fin strand. Det var väldigt surrealistiskt för det kändes som om tiden stannade och att detta var något som bara måste göras så jag bara låg där, utan att tänka på tid och rum. Sen tillslut, efter vad som både känts som en kortfilm och en evighet säger tandläkaren att "nu ska vi bara sy ihop tandköttet så är du färdig" Då brister allt, alla spänningar släpper och jag börjar gråta hysteriskt. Det kan bli så ibland då man gått och spänt sig för något och så plötsligt är det över och man kan slappna av.

Nu har jag bäddat ner mig i soffan och myser till det så gott man kan med en värkande och blödande mun.
Nu är det bara en liten förgrymmad tand kvar, sen kommer Colgate ringa mig fr att bli deras nya reklam ansikte;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar