3.8.12

Arga kunder - win/win


Det sägs att jag är bra på att få andra på bra humör. Detta gäller väldigt mycket i mitt jobbsammanhang. Jag vet att då jag är i Frölunda så får jag ofta ta hand om de kunder som vi haft problem åt, att bågarna är försenade m.m. De säger att jag är så trevlig och charmig att kunderna blir på bättre humör av det.
Eller så kanske det handlar om att jag är bra på att bemöta folk?

Ofta om en kund är sur och grinig eller arg är det bara att lyssna på det den vill berätta och sen kan man förklara. Det är mitt enkla knep, om man ska kalla det så. Att lyssna. Och sedan fokusera på hur vi löser problemet. Jag skulle bli enormt mycket mer irriterad på en person som bara skyllde ifrån sig och avbröt etc.
Sedan är det även bra för ett företag att kunna ta emot negativ kritik, för då kan man stärka sina svaga delar. Hur skulle man annars göra detta om man aldrig fick veta?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar