23.1.15

Varför är du alltid så glad?

Om du bara visste hur ofta jag får den frågan! Eller "Hur kan du vara så glad?".

För det första vill jag säga: Jag är inte alltid glad. Jag har verkligen mina dalar, tro mig.
Men anledningen till att jag oftast är väldigt glad är att jag är bra på att uppskatta små saker i livet. Jag har väldigt lätt till glädje. Jag tror även att det hänger ihop med synsätten om bemötande som jag skrev om innan. Jag tänker att någon är en härlig person till något annat visas, och även om det gör det kan denna person få fler chanser lite längre fram eftersom vi faktiskt utvecklas och ändras oss. Jag tror att eftersom jag anser att världen är full av goa människor så är det väldigt lätt att även få mycket kärlek tillbaka. Att det någon ger reflekteras tillbaka till en själv också. Kanske är det det här som vissa kallar karma?

En annan anledning till mina glädje är att jag vet mycket som jag blir glad för. Det här är oerhört användbart. Innan jag reflekterade över det här var det inte lika enkelt. För hur kul är det att gå upp en måndag morgon om en fått för lite sömn p.g.a att en vänt på dygnet under helgen. Svårt för mig i alla fall. Vad gör jag då? Sätter på musik jag gillar och dansar lite och på vägen till skolan lyssnar jag på låtar som gör mig på gott humör och tänker på vad denna dag har att erbjuda. Låter säkert jätte klyschigt men det gör mig glad. Jag vet även att trots jag är trött så kan jag uppskatta så många saker ändå. Sålänge jag inte är utmattad, då uppskattar jag bara min säng, typ;)

Något annat som jag tycker bidrar till det här är att jag är bra på att se saker ur olika perspektiv. Om något händer som gör mig ledsen eller om jag mår dåligt en period så vet jag att det varar inte för evigt. Om en månad eller något så kommer jag inte ens tänka på det längre. Att något som verkat vara alldeles oöverkomligt till en början kommer kännas bättre. Att bara veta det här gör att jag kan ta problem som dyker upp mycket enklare och enbart av den anledningen att jag vet att det blir bättre, så mår jag också bättre där och då.

Sista saken är att jag är okej med att vara förvirrad över jobb eller skolrelaterade saker. (Förvirring över livets andra aspekter är svårare för mig, än så länge.) Det är så lätt att jaga upp sig över något men det har hittills alltid löst sig för mig i livet. Så varför slösa massor av tid på att vara nere eller frustrerad över saker som inte har hänt? Det har ju hittills löst sig på något sätt. Ibland kanske livet tar lite omvägar mot det en hoppats men jag litar på att jag har kraften att komma på rätt spår och om jag inte skulle ha det finns det mycket hjälp att få på olika sätt.

Ja, det här är mycket av det som gör att jag går omkring och oftast är så glad och hög på livet =) Det plus att jag bryr mig om vad jag tycker, inte hur andra ser på mig. Många hade nog tyckt att mycket av det jag gör då jag släpper loss är skämmigt, Kunde inte bry mig mindre. Jag har ju superkul och inte tid med såna tankar.

Ha det bäst nu! =) Kärlekskramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar