20.1.15

Mysig morgonstund

God morgon fina ni!

Här har vi en som varit vaken sen halv sex! Ändå somnade jag vid ett.. Men vaknade då och kunde ej somna om. Visst, jag är ganska trött måste jag erkänna men lika bra att gå upp när jag ändå försökt somna om i en timma. Brukar tänka att om jag är trött en dag så kommer jag bättre in i sömnrutinerna nästa kväll.

Idag är första dagen på vårterminen. Ska bli sååå kul att träffa hälsovetarklassen igen. Har haft en riktigt bra morgon. Gjort yoga i en halvtimma, fixat en grön smoothie och sitter nu och njuter av den plus en skål med rå havregrynsgröt. Känner att jag gjort mig en väldigt bra start på dagen.
Det ett fokus jag har, att ta hand om mig själv mer utifrån vad min kropp behöver. En stor grej i det här är att mat är väldigt prioriterat i mitt liv. Har fått lite svårt för att äta och gör jag tex ordning lite mat på kvällen som är redo för frukosten blir det mycket smidigare. Ett stort steg är borta. Då passar det perfekt med rå havregrynsgröt, eller overnight oats, samma sak för mig men tänker mig att det senare ordet kanske är mer i ropet nu;)

Visste du att det här är något av det äckligaste jag vet? Ändå är det detta som jag har lättast för att äta, då jag har svårt att få i mig något. (Utom thaimat som är ännu bättre),. Jättekonstig. Men det är liksom bara att sörpla i sig och så är jag mätt. Oftast mår jag mycket bättre sen då jag fått i mig något och så har jag hamnat i en positiv spiral =)

Hoppas du får en alldeles underbar dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar