2.4.15

Glad Påsk!

Hejsan Hoppsan!
Ville kika in här och önska glad påsk.
Har egentligen massor att skriva men finns så sällan tid för det. För gillar att i alla fall uppdatera någon gång i veckan. Hoppas få mer tid för det.

Apropå tid. Den bara skenar iväg tycker jag. Det är alltid något att göra. Jag minns då jag var liten och satt och räknade sekunderna till dess att jag skulle tex gå till farmor och farfar. satt mitt emot klockan och bara stirrade på den. Trots att det var 40 minuter till jag fick gå till dem. Jag hade så tråkigt att jag lika väl bara kunde sitta där. Haha.  Jag satt och kollade på visarna hur de rörde sig mot den tid då jag fick springa iväg.Ändå var det något skönt med det hela. Då jag var väldigt aktiv mestadels av tiden ändå.
Jag kommer inte ihåg när jag hade någon sån tid senast. Tid att verkligen bara göra ingenting. Jag kom på det för någon vecka sen då jag väntade på en kompis. Var precis påväg att ta upp min mobil men jag tänkte att nej. Nu ska jag bara vara i stunden den här kvarten fram till vi ses. Och mina damer och herrar det var sååå skönt!

Idag har jag också haft en väldigt lugn dag. Men hela tiden behövt göra något. Dock har ändå kanske halva dagen gått åt till sånt jag känner för att göra. Resten till sånt jag behöver göra. Men! Tur då att jag är bra på att göra mina så kallade måsten roliga, eller att jag åtminstonde känner en mening i att göra dem.

En sak till. Den här påsken har jag tagit ledigt från allt vad skola och jobb heter från och med idag. Det är inget jag gör med glädje på ett sätt. Men jag gör det för min överlevnad på sikt. Egentligen borde jag ha gjort en hemtenta igår och idag och på fredag. Men alltså jag orkar verkligen inte. Inlämning är den 23 april och jag känner på mig att jag kommer ha för mycket med uppsatsen att jag ej kommer hinna med tentan. Jobbar på att tycka det är okej. Jag menar, de flesta missar ju en tenta någon gång eller får komplettera och det löser sig. Det går att skicka in den i augusti också. Då har jag hela sommaren på mig. Och vad är mest värt? Att jag missar en tenta och får lämna in senare eller att C uppsatsen inte hinns med? För mig är valet enkelt där. Svårare är det att hålla tankar och fingrar borta från plugg. Men jag gör mitt bästa och känner verkligen hur välbehövligt det är. Så kan jag komma tillbaka till skolan med förhoppningsvis mer energi efter påskhelgen =)

Ta hand om dig nu!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar