16.3.15

Update

Hej på er fina ni!
Hoppas ni har det fint =)

Jag har haft två dagar som jag verkligen känt mig som mitt bästa jag. Allt har inte varit smidigt dessa dagar men med en inre styrka så fixar i alla fall jag det mesta. Fokuserar och löser saker =)
Den ena dagen var i fredags (kvällen var dock sämre men oavsett bra dag) och den andra var idag.
Har tagit tag i massor av saker och njutit av allting omkring mig.
Det är så sjukt då en har en tuffare period i sitt liv så tänker jag inte på hur bra jag egentligen kan ha det. Jag glömmer. Men nu är jag påmind och vet vad jag kämpar för. Verkligen underbara känslor som har kommit till mig. En lycka över att bara finnas till, en harmoni med min omgivning.
Känns som jag går framåt i min utveckling och många dagar är ändå bra, om än kanske inte lika bra som dessa två jag nu haft.

Imorgon väntar en typ av livsavgörande grej. På något sätt kommer jag se till att det händer ändå men jag behöver verkligen krishantering och hoppas på att få det från staten så att säga. Annars får jag gå den privata vägen men tycker verkligen alla har rätt att ha en fungerande vardag och ska få hjälp för att kunna klara av det. Vilket jag behöver nu. Att riva upp gamla sår är riktigt jobbigt. Men tiden är inne nu. Har redan gläntat på flera av dörrarna som behöver öppnas och kommit en bit framåt, vilket nu innebär att saker istället känns värre, för mycket har kommit upp till ytan.  Men sen vet jag hur bra jag kommer må då jag fått bearbetat dem. Det kan bli kämpigt ett tag till, men det klarar jag. Säg tex till sommaren, så kommer jag förhoppningsvis kunna lägga lite saker bakom mig, eller kanske snarare slippa känna smärta över en del saker som hänt. Låta det påverka mig mindre. Glömma går inte men att kunna leva med sitt förflutna utan att det ska påverka för mycket vill jag uppnå.
Och jag är redan inne och trampar nya stigar med positiva upplevelser tack vare vissa personer omkring mig <3

Vad vill jag säga med det här då? Vi är alla värda att ha ett bra liv. Ett liv som är meningsfullt där vi mår bra. Det är en rättighet tycker jag. Livet går upp och ner, ibland i mjuka vågor och ibland som stup men då är det viktigt att våga be om hjälp. För det finns många som vill ens bästa och mer än gärna hjälper en. Våga ta tag i sådant som hindrar dig från att njuta av livet. Så att du kan komma närmare sann inre lycka och välbefinnande. Det är du värd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar