18.4.15

Sjukling

Helloo!
Hur är det med er denna strålande dag?
Om jag kunde gå ut så hade jag varit ute på promenad i solen nu. Underbart väder verkligen =)
Är tyvärr sjuk och kan knappt gå så får vara kvar i lägenheten. Men är i alla fall på bättringsvägen febermässigt som tur är.

Anna ska komma över en liten stund och så ska vi försöka plugga lite. Det här skulle egentligen vara min "all in mega plugg vecka". Men vad ska en göra med 40 graders feber? Inte så mycket att göra åt. Får förlika mig med tanken på att jag inte hinner ena kursen. Jättejobbigt verkligen! Men det är inte mycket mer att göra. Orkar en inte så är det så.

Det jag ska göra idag är att ta bort nagellack, duscha träffa Anna och diskutera lite, det jag orkar, och sen träffa Christoffer ikväll. När jag skriver det känns det mycket men tar det som det kommer och tar det lugnt. Hade egentligen behövt laga mat men det är bara att stryka för energin räcker inte till. (Alltså jag har inte 40 grader idag utan lägre temperatur, annars hade jag bara legat i sängen, så du vet).

Känner mig mestadels glad idag ändå. Försöker tänka positivt så mycket det går och göra det jag mår bra av. Tankarna har gått upp och ner de senaste dagarna men det är viktigt att tillåta sig att vara ledsen också. Var på akuten i två omgångar för att jag har så himla ont i magen, men de hittade ingenting och inga tabletter hjälpe heller av sånt som är receptfritt i alla fall. Är så trött på att ha ont! Fatta att jag haft det sen juni utan uppehåll och att det bara blir värre och värre. Det sätter ju verkligen ner en. Samtidigt så försöker jag tänka på det jag har som är bra och att kroppen fungerar på många sätt ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar