25.10.14

Fredag i min gamla stad =)

Igår tillbringade jag tiden i Göteborg med många olika vänner och mina systrar. Saknar verkligen att umgås med dem och även storstadslivet.
Först fick jag fixat jättegod rökelse och sedan hälsade jag på hemma hos Millan dit Annika även joinade lite senare. Så systermys där så att säga <3

Sedan gick jag till Kanolds cafe, bästa cafeet i stan, både vad gäller miljön och godsaker tycker jag! Deras browniekaka med mjukglass är Amazing! Det är ett måste om du besöker Göteborg skulle jag vilja påstå. Oerhört hög kvalitet både på kakan och även mjukglassen som verkligen är krämig och smakrik. Där mötte jag upp min vän och faktiskt före detta sambo Stefan. Riktigt kul att ses!

Som final på denna dag tog Maria, Minna, Hatti, Annika och jag och gick till La Sombrita vid Avenyn. Jag glömde bort att vi befann oss på en båt i början,haha. Blev livrädd när det gungade till. Har aldrig varit på något sånt här ställe förut, där de spelar mer salsaaktig musik. Tycker det var mysigt och det var en härlig stämning och värme där! Maten tyckte jag dock var lite sådär, fast går gärna tillbaka och tar ett glas vin =)

Åååå vad underbart det var att umgås med mina fina vänner!! De betyder verkligen oerhört mycket för mig! Känner verkligen att jag kan vara mig själv och levat ut tillsammans med dem. Det fattades dock en person, finaste Carina, som också tillhör gänget men som ju bor i Värmland med sin förlovade och barn nu. Hoppas vi kan ses snart allihop!

Fast just det! Kvällen var inte alls slut där! Vi gick banne mig vidare till Stranger Stranger som ligger en trappa ner från Tranquilo. Hade jag bott i Göteborg fortfarande hade det blivit min stammis bar. Så underbart trevlig personal och otroligt kompetenta drinkblandare som bjöd på sig själva. Inredningen had elite Grill del mundo känsla. För dig som besökt den restaurangen på stora teatern då det begav sig. Bästa restaurangen som funnits i Göteborg, med trelvigaste perosnalen och skönaste stämningen. Frö dig som ej fick gjort ett besök där så fanns det massor av små rum och vrår även om lokalen i sig var stor. Varje rum hade ett speciellt tema men allt var lika mysigt var man än befann sig.
Efter många skratt och roligheter begav jag mig tillsut hem med tåget till Trollhättan igen. Kändes konstigt att behöva lämna sällskapet och att jag inte skulle åka till mitt gamla hem. Är dock glad att bo ovan jord nu;) Och speciellt glad över att ha så fina personer omkring mig, både i Trollhättan och Göteborg samt lite här och där i Sverige och andra länder =) Det gör livet värt att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar