6.10.14

Det är alltid värt att försöka!


Hade du träffat mig för några år sedan hade du mött en person som nöjde sig med det svar hon fick och så var det bra så.  Det är fel att säga att jag "gav upp", men jag hade svårare att stå på mig då eller yrka på en andra chans.

Nu har jag övat mig och det känns otroligt bra. Det har gjort att jag fått helt andra möjligheter i livet.
Igår fick jag till exempel beskedet att jag ej får en intervju till ett drömjobb jag har, nämligen studentambassadör. Det arbetet innebär att jag representerar Högskolan Väst på mässor på olika ställen och ska marknadsföra utbildningarna till kommande studenter. Jag har velat ha ett sånt här jobb sen jag själv varit på en utbildningsmässa och fått hjälp av just dessa personer.
Jag fick mail om att jag inte får en intervju på grund av att jag endast har ett år kvar på min utbildning samt att de redan är andra från samma program som sökt. Personen skrev även att hen hoppades att jag hade förståelse för beslutet.
Hade det här varit jag för några år sedan hade jag tackat för att personen svarade och inte mer med det.
Katarina 2.0 skriver istället tillbaka till rekryteraren. Jag tänker nämligen att om det är så att det verkligen handlar om att jag enbart har ett år kvar på min utbildning vill jag berätta att det inte är riktigt så det är. Min plan är antingen att läsa fler kurser på skolan eller ta en masterutbildning om barn och ungdomar. Jag skriver att jag såklart respekterar personen beslut men poängterar att jag alltså med största sannolikhet kommer läsa vidare.

Gissa vad som händer?
Idag får jag tillbaka ett svar där det bland annat står: "Du är välkommen på en intervju".

Wiehooo! det är alltid värt att försöka! Satt på biblioteket då jag läste det här men kunde ändå inte låta bli att hoppa till av glädje i stolen samt att tjoa lite. Inom mig jublade jag dock som om jag sjöng "The hills are alive in the sound of music" på en bergstopp i alperna,haha.
Underbar känsla!

Vissa kanske tycker det är jobbigt att bli så glad, speciellt då det enbart handlar om en intervju än så länge. Av 66 intervjuer finns det 20 jobbplatser. Men jag blir så glad över att få en chans till det här jobbet. Får jag det kommer jag vara ännu gladare. Får jag inte jobbet blir jag såklart ledsen för det, men jag kommer oavsett vara lika glad över min intervju. Det handlar om två olika saker anser jag =)

Vad jag ville med det här är alltså att poängtera: Försök en gång till om det är något du tror på och som du verkligen vill göra =)

Wish me luck tomottor klockan 15.50 =)

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar