17.12.12

Unnade mig massage

Vilken lycka och lyx att kunna unna sig massage! Tog det tre gånger i Thailand.
Det känns som min kropp är pånyttfödd. Så känns det alltid för mig efter en massage av en duktig massör.
Spänningar släpper mycket fysiskt men även psykiskt tycker jag. Vet inte om det är så men då jag har en fysisk spänning i kroppen kan det även uppstå av andra orsaker än fysisk belastning, att man spänner sig för att man är stressad kan vara en psykisk orsak som i sin tur får fysisk verkan. Då kan det, för mig, när denna spänning släpper kännas bättre psykiskt också. 
 
Har du tänkt på detta någon gång? Vad tror du? Jag tycker det är en spännande tanke och vad jag tror så är det även forskning som hävdar att detta stämmer, men är ej säker...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar