17.12.12

Tysstnad - skapande pågår

En sak jag tänkte på nu var att jag i förra inlägget skev att jag uppskattar och älskar musik väldigt mycket.
Det går att göra detta på olika sätt. Jag älskar verkligen musik och musiken som uttrycksmedel. Ändå är jag inte en person som måste ha på musik jämt, vilket brukar vara vanligt. Jag måste ha tyst och lugn och ro för att kunna få ett blankt ark att skapa på. Tänk vad olika man kan vara! 

Om jag hela tiden matas med information kan inte mina egna tankar komma fram nämligen. Åtminstonde tror jag att det är så det är. Under min resa hade jag på min mp3 två gånger. En gång då jag tränade och sedan lyssnade jag på någon låt då jag åkte hem på planet. Nu då jag hör mer på musik igen uppskattar jag det så mycket. Jag behöver tystnaden men efter en stund behöver jag lyssna på härliga låtar och då kan jag uppskatta de ännu mer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar