19.7.12

Jag ville ju skriva idag





Jag ville ju skriva idag. Slå mig ner och bara låta pennan fara fram över kollegieblocket. Eller fingrarna smattra mot tangenterna i ett snabbt tempo. Men vet inte alls om vad jag ska skriva. Så konstigt det här, med kreativiteten. Den kommer och går, lite som den vill. När den känner för det. Oftast är det då man är som segast i huvudet som de bra ideerna och flowet dyker upp. Det är som om hjärnan satt på autopiloten och bara kör på. Så är det för mig.

Kanske är det dags att sluta tänka så mycket och bara göra? Köra på magkänslan och kasta sig ut?

Då jag var yngre brukade jag alltid hitta på berättelser om olika saker, och skrev sida upp och sida ner, skrev ut den ena boken efter den andra. Det är jättekul att läsa i dem även nu i efterhand. Vilken fantasi!
Ännu idag har jag alltså ett behov av att skriva ibland, men jag är som så att det är svårt att avsluta något eftersom jag hela tiden får nya ideer om vad jag ska skriva om,haha.
Jag borde nog göra en bok som heter Början till 100 berättelser;) Vem vet om den kommer ut någon dag..?

Ha en härlig natt nu fina ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar