2.6.12

Varför har du gul klänning?


Det var frågan jag fick flest gånger under festivalen. Och den var negativt laddad får jag be om att få tillägga... Jag gillar att klä mig lite utöver min vanliga stil då det vankas festival eller andra speciella tillfällen. Dagen till ära hade jag en gul fransklänning som var köpt på Beyond Retro.  Gillar plagg med färg!
Men fick konstiga kommentarer om min klänning verkligen. Jag kontrade med att på ett skämtsamt sätt fråga varför den personen hade på sig just det den hade på sig. Då fattade de att det verkligen var en knäpp fråga och efter det fick jag kommentarer om att jag var en helskön person istället.

Jag vill inte vara någon elak person men man måste ju säga ifrån när någon försöker trycka ner en. Då väljer jag att vända på det hela, åtminstonde i möjligaste mån, och skämta eller kontra med något positivt. Det gör att den mest elaka kan trilla av stolen vill jag lova.

Fast vissa personer som är uppenbart otrevliga gång på gång med mening, dem orkar jag inte bry mig om eller ens svara tillbaka till. De får tycka jag är dryg då, men vad är då egentligen de personerna som började?

dags för sömn nu! Ses imorgon på festivalen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar