3.11.14

Steget före

Idag har jag i princip varit inlåst i lägenheten. Men på ett bra sätt. Hade massor av pepp till att plugga så har kört all in på det. Har nämligen hemtentavecka nu. Gissa vad? Jo jag har enbart en fråga kvar nu! Att få fokusera på något helt och hållet gör mig oerhört effektiv. Så det jag hade trott skulle ta en vecka kommer nu ta två dagar istället. Ska göra det sista imorgon. Så. Himla. Skönt!!!

Jag jobbar som sämst under press och stress och nu ligger jag äntligen före igen. När jag ligger i fas, vilket för mig är lite innan något ska göras, ännu hellre långt innan, så kan jag njuta av det jag gör istället för att stressa. Stress tar bort allt som är bra för mig. Det här är självklart olika hur man är som person, vad en föredrar. Så länge man får saker gjorda och kan njuta av dem så mycket som möjligt så är det bra liksom =) (Visst, allt skolarbete kanske inte är så njutningsfullt, men bara det att tidspressen tas bort gör stor skillnad för hur kul jag tycker något är).
Så nu ligger jag alltså nästan en vecka före, i ena kursen vill säga. I den andra ligger jag lite efter fortfarande, men det får gå. Känner i alla fall inte att det påverka mig just nu. Och nu ligger jag sammantaget alltså mer i fas than ever för det här året=) Känner mig grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar