13.3.14

Ett ärligt inlägg


Hejsan hörni!

ÅÅ vad kul det har varit i Manchester! Helt underbart att hälsa på famljen "Dee-Andersson" !
Det blev middagar, lek med Micke (som förövrigt säkerligen kommer bli nästa stora cricketstjärna så grym som han är), mys med Josse framför Bridget Jones fastän vi mest hade på den i bakgrunden och pratade om allt möjligt, utgång på bästa drinkstället i stan följt av dans dans och ännu mer dans.

Nu är jag tyvär sjuk, igen =( Men det får vara värt det då. Pallrade mig iväg till skolan idag trots hög feber, vi hade sista lektionen innan tentorna och alla inlämningar plus praktiken samtidigt som vårt lunchbeat-event ägde rum idag. Sååå kul. Jag föröskte dansa lite lugnt och fint. Men nu får jag på allvar ta och lyssna på min kropp bättre! Det är så dumt, det syns sällan på mig att jag är sjuk förrän jag blir riiiktigt sjuk. Så då tror alla omkring en att man är som man brukar och då känner jag förväntningar på mig att jag ska vara som jag brukar, fast jag orkar ju inte det egentligen...
Måste jobba på att tycka det är okej för mig att säga att jag mår dåligt. Just nu hatar jag det. Tycker att jag klagar. Men när andra mår dåligt och säger det är det helt lugnt. Varför är det så svårt ibland, det där med att vara mot sig själv som man är mot andra? Det är helt okej för mig om någon är sjuk, då ska den personen vara hemma med gott samvete. Men nu när jag är sjuk har jag dåligt samvete över att jag inte var kvar i skolan. Även om jag var så sjuk att jag bara ville gråta
 När jag gått i terapi fick jag lära mig att det är viktigt att vara sin egen bästa vän. Det finns människor som automatiskt tänker på sig själva först, vilket är bra! Jag måste hela tiden jobba på det för att få in ens en gnutta av det tänket i mitt huvud. Inte förrän det bli på tok för mycket sätter jag ner foten. Då tar det otroligt lång tid att komma tillbaka till sitt friska jag igen. Jag lyssnar på min kropp, men måste göra som den säger i fortsättningen. Jag vet mitt mönster och nu behöver jag förändra!

Jag försöker fokusera på det positiva, kanske ibland lite för mycket. Men det finns alltid något bra i de flesta dagar! Även om jag var helt slut idag var det riktigt kul att gå på lunchbeat och träffa nytt folk. Det är alltid så kul att prata med nya härliga människor! Och det brukar dem som går på LB vara =)
Att vara omgiven av dem som var med på eventet gjorde min dag. Men nästa gång jag mår såhär, då ska jag vara hemma från skolan. Även om man missar något kul. För i längden blir det bättre =)


Ta han dom er fina ni! Ni är underbara =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar