10.6.13

Ett knep för bra humör

Det är många tankar som snurrar i mitt huvud just nu. Livet går ju upp och ner och ibland hinner tiden ifatt en. Jag är tyvärr bra på att stoppa undan saker istället för att ta itu med dem. Men jag är mycket bättre på det nu än innan åtminstone! Det är viktigt att se sina framsteg =)

Men då jag har sånna här tillfällen då allt bubblar upp till ytan och tillvaron är lite förvirrad, då är det såå skönt att bara sätta på en bra låt och dansa loss järnet till den. Efter att jag funderat lite kring det jag insett såklart. Men då jag gjort det är det bara onödigt att slösa min energi på det mer. Då är det bra musik och dans som gäller.

Igår var en jobbig dag i mitt liv då jag insåg mycket om mig själv men även kastades flera år tillbaka i tiden till jobba händelser. Men det behövdes, och jag var i den stunden lika mycket som jag är i mina glada stunder. Om man kan "face the problems", så försvinner de. De spricker som troll i solen. Vissa saker som händer en kan man inte rå för och de kanske aldrig kan bearbetas så just det trollet spricker, men då är accepterandet av att det hänt ett otroligt hjälpmedel för mig. Det var då, det hände, nu är nu och jag ska leva livet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar