18.4.13

HPB

Hej på er fina ni=)

Idag skulle jag ta lite sovmorgon och komma senare till föreläsningen...tänkte jag.
Men det blev inget med det för hörde inte ens att klockan ringde. Fast är lika bra det för behövde verkligen sova. Har knappt varit något av det på väldigt länge nu!

I alla fall, det jag ville skriva är att jag denna veckan börjat en kurs för att kunna göra hälsoprofil bedömningar samt ha motiverande samtal med personerna som testas. En HPB är alltså en nulägesanalys över en persons vanor angående, räning,kost, rörelse i vardagen, om man är nöjd med sitt liv över lag samt hur stressad man är.Är så himla kul och vi har haft en väldigt bra person som kom till skolan och hjälper oss med kursen. 
I måndags och tisdags gjorde jag detta, lärde mig programvaran, hur testet går till med mera och nu är det dags att göra tre stycken test för att i juni examineras på kursen =)
Är jätte pepp på den här kursen så har redan läst klart det mesta av materialet. (Satt ju ändå och väntade på en läkare i över 5 timmar i förrgår så då hinner man en del,hehe.)

Nu är det dags att ta tag i denna dagen =)
Ha det bäst nu =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar